2011-09-28
 09:34:53

Borde vi skämmas?

Mitt internet låg nere igår. Men det vet väl ni alla som har 3. Mitt liv var kaos. Jag kunde inte kolla tv-guiden, jag kunde inte ladda ner någon film, jag kunde inte ha koll på alla uppdateringar på facebook, jag kunde inte hålla mig social via chatten. Kaos. Men jag skäms nästan för att jag tänker så. Hur patetiskt är det inte, egentligen?


Men. Utvecklingen går ju framåt. Det kan vi ju inte heller blunda för. Alla teknikprylar gör så att vi lättare kan få kontakt med varandra, så att vi lättare kan hitta fakta och så att vi lättare kan nå ut till omvärlden. Samtidigt som det faktiskt också gör oss mer osociala. När jag fikar med vännerna finns det ett flertal tillfällen då de alla sitter och pillar på sina Iphones. (Jag lär säkert göra samma sak när jag skaffat en.) Är vi beroende?





Min vän Kristin sa till mig för ett tag sen att hon tänker ha en teknikfri dag i månaden för att slappna av. Ingen tv, ingen dator och en telefon som är avstängd. Hon kommer klara det galant. Men jag, jag hade ballat ur.



Svår fråga det här med teknikskitet. Eller teknikmiraklet. Whatever.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!