2009-09-08
 23:22:18

Hoppas jag lär mig

Jag är sämst på att städa. Verkligen. Sämst.

Eftersom jag nu har vikariat på ICA där jag kommer jobba fulltid varannan vecka så börjar ju "måstena" komma här hemma då jag är ledig. Så, idag storstädade jag mitt rum för typ första gången på flera år. Nej, jag ljuger inte. Jag orkar liksom inte städa annars, det finns så mycket viktigare (och roligare!) saker att göra än att städa. Dessutom ägnar jag inte särskilt mycket tid på rummet så varför ägna tid åt det.


Nu är det i alla fall gjort och jag trivs. Väldigt bra. Varje gång jag plockar undan alla kläder som ligger slängda på golvet tänker jag "från och med nu ska alla kläder läggas i tvättkorgen direkt". Tror ni det funkar? No way. Två dagar senare är det ännu ett berg av kläder liggandes, typ, överallt.


Jag hoppas i alla fall att jag lär mig. Snart.



Fast den dag då jag flyttar hemifrån kommer jag nog ändå anställa en polack till städerska som tar 50kr/timmen. För det är jag värd.





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!