2009-01-12
 21:59:13

Singel

Häromveckan stötte jag på en gammal pojkväns pappa. Efter en hel del "vad gör du nu för tiden"- prat kom den ganska väntade frågan - Hur går det med kärlekslivet? Jag blev väldigt förvånad över hans reaktion när jag svarade att jag är singel och att jag älskar det.

Att vara singel innebär en massa fördomar. En del tror att vi är singlar för att vi inte hittat den "rätte" än. Att vi verkligen kämpar för att finna någon. En annan del tror att vi är singlar för att vi vill göra uppror mot de som har pojkvän.

Mitt ex:s pappa som jag då träffa tyckte det var hemskt att jag inte hade pojkvän. Han kunde inte förstå hur en sådan trevlig och positiv tjej som jag är (man tackar för komplimangen) kan vara singel. 

Jag försökte förklara mig:

Jag är singel för att jag älskar det. Jag har aldrig mått så bra och haft så roligt som jag har nu. Jag har bara mig själv att tänka på och jag kan göra precis som jag vill. Som singel har jag tid över till att umgås med människor som gör mig glad och lycklig. Dessutom kan jag ju flörta med hur många killar som helst och bli lite småförälskad i var och en av dem. Så, istället för att stå fast vid en påg kan jag välja och vraka bland hela Malmös utbud. 

Därmed inte sagt att jag hatar pojkvänner. Jag har själv haft pojkvän i två hela år så jag vet att det kan vara hur underbart som helst det med. Blir man kär så blir man. Jag tänker absolut inte skita i en besvarad kärlek bara för att jag älskar att vara singel. Skaffar jag pojkvän kommer jag förmodligen älska att vara upptagen. ;)





Anonym

Åh fan vad bra, den visste jag inte! :) Tack så jättemycket! Jag har inte hunnit se den än mne jag är välidigt nyfiken!! Det verkar vara en riktigt bra film. Har ni sett den? Hoppas att ni hade en trevlig kväll hjärtat :) <3 Ses imorgon!!



PUBLICERAT: 2009-01-12, 23:06:13 | URL: http://giuliaburman.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!