2009-08-21
 18:04:13

Stockholm dag för dag

Måndag

Vi anlände på hotellet klockan fem. Efter lite uppfräschning begav vi oss ut i vimlet för att leta efter en restaurang. Till slut fann vi en med härliga After Work-priser så det blev pasta och öl. Därefter promenerade vi längs hela Hamngatan mot Stureplan tills vi hamnade på ett mysigt litet fik.

Då vi fått höra om en bar kallad Nivå 22 med 25kronors drinkar kände vi att det var vårt nästa stopp denna första Stockholmskväll. Där träffade vi ett par trevliga stekare som senare drog med oss på en annan bar.

Tisdag

Som planerat blev det shopping på tisdagen, från 13-19.30 gick vi mellan alla shoppingstråk och spenderade pengar. Middag blev det halv 9 på en restaurang i närheten av vårt hotell, varpå vi gick tillbaka till rummet för lite förfest och dylikt.

Tanken var att vi skulle till F12 men självklart kom vi inte in så vi gick vidare mot Stureplan vilket också var ganska onödigt. Det var bannemig inte lätt att komma in på uteställen en tisdagskväll i Stockholm, speciellt inte eftersom vi bara är 19 år.

Lyckligtvis stötte vi på några killar som bjöd upp oss till ett kontor i närheten för fortsatt festande. Klockan halv fem promenerade jag och Sandra barfota hem.

Onsdag

Trots bakfylla kravlade vi oss upp vid 12 för att inte gå miste om en hel dag. Vi promenerade bort mot riksdagshuset och Gamla stan. När vi väl var framme vid kungahuset lyckades Sandra få en av vakterna att börja skratta. Det var kul. De får ju liksom inte lov att röra en min egentligen.

På vägen hem såg vi kändisar hänga på röda mattan utanför en biosalong.

Klockan åtta blev det ännu en gång ett par groggar på rummet innan vi begav oss till Soap Bar för att där träffa trevliga killar, dansa och bli bjudna på drinkar.

Torsdag

Efter fyra timmars sömn (var tvungna att lämna rummet kl 10) blev det frukost på Sandy's. Baguette, chips och cola, perfekt bakisfrukost. I väntan på tåget vandrade vi ännu en gång längs Stockholms gator.

Klockan kvart i fyra var det dags för avgång från Centralstationen och dumma som vi är hade vi självklart inte reserverat sittplatser så vi fick helt enkelt ligga på golvet mellan två vagnar precis utanför toaletten. Där låg vi i 5 och en halv timme. Aj liksom.

Resan var otroligt lyckad!