2008-09-17
 22:19:23

Tack, gode Gud

Inträffade en liten olycka idag. En olycka som skulle kunna ha blivit mycket, mycket värre. En olycka som hade kunnat ge mig men för livet. Jag hade otrolig tur, inget snack om saken.

Händelseförloppet: 
      Onsdag och som vanligt jobb nere på Strippen. Min uppgift, till en början, är att steka hamburgare. Och till det behöver man en grill med eld. Jag sätter på gasolen och skruvar upp alla knapparna på grillen på max, något som jag var helt säker på var rätt. Tydligen inte. När jag tar tändaren och ska tända blåser elden upp till en stor låga. Rakt i mitt ansikte. Min tröja tar fyr så jag kastar av mig den. Sedan står jag bara helt stilla. 
        Min första fråga var "är mitt hår kvar?". Jag hade inte en tanke på mitt ansikte. Ja, mitt hår var kvar men hälften låg grillat på min tröja. Jag fick en ordentlig chock och det var inte förrän jag kände hur mitt ansikte och min hand brände som tårarna började rinna. 

Nu sitter jag här hemma och är så fruktansvärt glad för att det inte blev värre. Visst, mitt ansikte är svullet och bränner fortfarande, samma sak med min hand, men mitt ansikte hade faktiskt kunnat försvinna. Jag kunde fått brännskador för livet. Det är väl tur att man är konfirmerad... ;)



Tuve

Jäklar där ser man på.



PUBLICERAT: 2008-09-18, 17:32:10 | URL: http://tuvee.blogg.se/
TIffany

Nej fy va hemskt. Skruva inte på allt på max nu igen. XD



PUBLICERAT: 2008-09-27, 12:15:25 | URL: http://thatmandy.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!